Cross selling i testy A/B
Zaprojektowałam 4 scenariusze ścieżek cross sellingowych, do wdrożenia przez testy A/B. Proponowane rozwiązanie jest odpowiedzią na potrzebę biznesową podniesienia sprzedaży akcesoriów. W procesie projektowym szczególną uwagę zwróciłam na utrzymanie pozytywnego doświadczenia zakupowego klientów.
Wyzwanie
Słaba sprzedaż akcesoriów
Potrzeba użytkowników
Dobre doświadczenie zakupowe
Rozwiązanie
Cross selling
Sposób wdrożenia
Testy A/B
Wynik
W trakcie
Proces
Projektowanie zaczęłam od researchu rynku i przyjrzenia się jak inne firmy podchodzą do cross sellingu. Po spisaniu wniosków i obserwacji zorganizowałam warsztaty z interesariuszami, na których wspólnie uzgodniliśmy cele cross sellingu, ryzyka biznesowe oraz ryzyka po stronie klientów. Określiliśmy także wymagania niezbędne do wdrożenia projektu. Podczas kolejnych spotkań doprecyzowaliśmy logikę wyświetlania proponowanych produktów, przy dużym ograniczeniu, jakim jest brak zgód na personalizację oferty.
Interesariuszom zależało na możliwie jak najszybszej implementacji cross sellingu. Moją rekomendacją było wdrożenie rozwiązania poprzez testy A/B, aby zminimalizować ryzyko obniżenia konwersji. Przekonanie biznesu do tego sposobu wdrożenia nie było łatwe, ale dzięki spisaniu wszystkich argumentów za i przeciw oraz szczegółowej estymacji czasowej moja rekomendacja została zaakceptowana.
Rozwiązanie
Zaprojektowałam 4 scenariusze ścieżek cross sellingowych do wdrożenia przez testy A/B. Wersja minimalna nie zawierała, żadnych modułów cross sellingowych na całej ścieżce zakupowej. W scenariuszu maksymalnym moduły pojawiają się w prekoszyku i koszyku. Przygotowane scenariusze mają sprawdzić, czy dodatkowe elementy na ścieżce zakupowej nie przeszkadzają klientom i czy spełniają swój główny cel jakim jest podniesienie sprzedaży proponowanych produktów.
Test nie został jeszcze zakończony dlatego nie przedstawiam jego wyników.