Optymalizacja architektury informacji w stopce
W odpowiedzi na potrzeby Działu Prawnego przeprojektowałam architekturę informacji w stopce serwisu. Pracując na podstawie zawartych w Design Systemie zasad zmieniłam także layout.
Wyzwanie
Przed redesignem stopka była przeładowana treścią. Potrzebą Działu prawnego było dodanie kolejnej sekcji z linkami do regulaminów i polityki prywatności co okazało się sporym wyzwaniem.
Dodatkowo sklep CCC jest dostępny na kilku rynkach, co wpływa na układ i zawartość stopki.
Problem biznesowy
Brak przekierowań do regulaminów
Potrzeba użytkownika
Łatwy dostęp do informacji
Rozwiązanie
Redesign
Proces
Na początek zmapowałam sobie jakie treści zawiera stopka na rynku polskim. Na makietach lo-fi przydzieliłam je do nowych sekcji. Dzięki temu miałam wstępny zarys, jakie mam możliwości zmiany układu. W kolejnym kroku zrobiłam desk research, w którym chciałam sprawdzić jak inne sklepy mają pogrupowane informacje w stopce. Sprawdziłam w HotJarze, które linki są najczęściej klikane, aby nie zmieniać ich lokalizacji, do której klienci są już przyzwyczajeni.
Rozwiązanie
Przygotowałam 5 interacji stopki - od najmniejszego wysiłku potrzebnego do wdrożenia do największego. Przedstawiłam managerce wszystkie propozycje uzasadniając decyzje projektowe i zarekomendowałam jedną wersję. Rekomendowana przeze mnie propozycja została zaakceptowana przez Dział Prawny. Gotowy projekt oraz nagranie z podsumowaniem zmian przekazałam developerom do wdrożenia.
Dzięki wdrożeniu nowych sekcji ułatwiliśmy klientom dostęp do regulaminów oraz ustawień prywatności. Zmiany w layoucie nadały stopce lekkości. Linki najczęściej odwiedzane przez klientów pozostały w tym samym miejscu, aby nie zaburzać nawyków naszych klientów.